czwartek, 8 grudnia 2011

Makaron z kapustą i kiełbasą po myśliwsku

       Przepis na to danie znalazłam około rok temu na blogu Passionfruit, lecz niestety musiałam odłożyć go na bok, ponieważ nigdzie nie umiałam znaleźć ajvaru, który jest jednym z jego ważniejszych składników. Jest to pasta z papryki i bakłażanów, bardzo popularna na Bałkanach. Ostatnio będąc na zakupach w supermarkecie Real przypadkowo wpadłam na niego i od razu przypomniało mi się to danie, zresztą bardzo udane. Przyrządza się je błyskawicznie, smakiem przypomina urozmaiconą wersję bigosu, wymieszanego z makaronem. Co prawda połączenie ajvaru, kapusty, powideł śliwkowych i grzybów może być niezbyt przekonywujące, jednak zapewniam, że wszystkie produkty idealnie do siebie pasują:)


  SKŁADNIKI (dla 2-3 osób):

  -  3-4 garści makaronu świderki
  -  1,5 laski kiełbasy ( u mnie podwawelska)
  -  25 dag kapusty kiszonej
  -  1 cebula
  -  garść suszonych grzybów
  -  2 łyżki ajvaru
  -  2 łyżki powideł śliwkowych
  -  2 łyżki koncentratu pomidorowego
  -  1 łyżeczka kminku
  -  2 łyżki oleju
   -  sól, pieprz









    SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

    1. Grzyby wrzucić do miseczki, zalać ok. 3/4 szklanki gorącej wody. Przykryć i odstawić. Makaron przygotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Cebulę pokroić w kostkę, a kapustę drobno posiekać. Cebulę i kapustę wrzucić na patelnie z 2 łyżkami oleju. Zarumienić. Dodać grzyby razem z powstałym wywarem. Całość dusić do miękkości kapusty, w razie konieczności podlać wodą. 

    2. Kiełbasę pokroić i zarumienić na patelni. Dodać do kapusty. Gdy całość będzie miękka, dodać ajvar, koncentrat, powidła, kminek. Doprawić solą i pieprzem. Dokładnie wymieszać. Dusić jeszcze przez ok. 5 minut. Pod koniec dodać makaron i dokładnie wymieszać.


    3 komentarze: