piątek, 6 stycznia 2012

Sernik z pierniczkami i żurawiną

      Od jakiegoś czasu przyglądałam się temu sernikowi na blogu Śladami Słodkiej Babeczki. W tym roku na święta postanowiłam przygotować jego troszkę zmienioną wersję. I od razu muszę przyznać, że ma nieziemski zapach, który roznosi się po całej kuchni! Sernik przygotowałam na spodzie z ciasteczek, a masę przełożyłam czekoladowymi pierniczkami z nadzieniem oraz żurawiną. Ma on dosyć zwartą konsystencję dzięki czemu idealnie się kroi i pięknie wygląda pokrojony na talerzykach. Jeśli jednak wolimy sernik bardziej "mokry" wystarczy dodać do sera troszkę roztopionego masła. Myślę, że to tylko kwestia czasu, aż przygotuję go po raz drugi :)


     SKŁADNIKI ( na formę 27 cm):

     Na spód:

  -  300 g herbatników
  -  100 g roztopionego masła
  -  3 łyżeczki kakao
  -  1 łyżeczka cynamonu
  -  1 łyżka mleka
         Na masę serową:

      -  1 kg sera twarogowego na serniki
      -  1 opakowanie cukru waniliowego
      -  1/2 szklanki cukru
      -  4 duże jajka
      -  3 łyżki budyniu śmietankowego
      -  kilka kropel aromatu waniliowego
      -  kilka kropel aromatu rumowego
      -  garść suszonej żurawiny
      -  200 g czekoladowych pierniczków z nadzieniem


      SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

      1. Herbatniki pokruszyć za pomocą blendera. Wymieszać z masłem, kakao, cynamonem i mlekiem. Wyrobić ciasto. Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia, a następnie wylepić przygotowanym ciastem. Wstawić do lodówki.

      2. Żurawinę zalać gorącą wodą. Ser, cukier waniliowy, cukier biały, budyń i aromaty wrzucić do miski. Wymieszać dokładnie mikserem. Następnie dodawać po jednym jajku i mieszać ponownie do połączenia się składników. Żurawinę połączyć z masą serową za pomocą łyżki. Wyjąć ciasto z lodówki. Wyłożyć na nie połowę masy serowej, następnie przełożyć pierniczkami i pozostałą częścią masy.

      3. Sernik wstawić do piekarniku nagrzanego do 160 stopni i piec przez 1 godzinę i 15 minut. Ostudzić w piekarniku, pod koniec delikatnie uchylić drzwiczki i poczekać do całkowitego wystygnięcia. Wstawić do lodówki na całą noc.



      6 komentarzy:

      1. Przepis na sernik z pierniczkami mam jeszcze z czasów kiedy nie prowadziłam bloga ale oczywiście nigdy go nie wypróbowałam. Ale za każdym razem kiedy widzę takie zdjęcia bardzo tego żałuję:)

        OdpowiedzUsuń
      2. szkoda że nie można tak od razu skosztować!!! ale mi smaka narobiłaś!!!

        OdpowiedzUsuń
      3. Z tą żurawiną wygląda obłędnie... Świetny pomysł! :)

        OdpowiedzUsuń
      4. strasznie fajny pomysł z tymi piernikami.

        OdpowiedzUsuń
      5. Bardzo fajny sernik, podoba mi się pomysł z piernikami

        OdpowiedzUsuń
      6. wygląda pysznie.... :)

        http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

        OdpowiedzUsuń