poniedziałek, 27 września 2010

Tarta z cukinią, papryką i fetą

           Tarty od dawna mnie intrygowały. Wyglądają bajecznie i mają to co najbardziej lubię, czyli mało ciasta i dużo farszu. Postanowiłam więc je wypróbować. Przepis stworzyłam łącząc składniki z tarty z cukinią oraz tarty z papryką, które znalazłam na innych blogach kulinarnych. Jest to moja druga tarta i co najważniejsze w 100% udana. Ma bardzo delikatny smak, co sprawia, że smakuje tak jakby rozpływała się w ustach. W każdym razie jestem pewna, że nie jest to ostatnia tarta w mojej kuchni :)

SKŁADNIKI:

  -  opakowanie gotowego ciasta francuskiego
  -  2 średnie cukinie
  -  pół czerwonej papryki
  -  120 g sera feta
  -  3 jajka
  -  2 ząbki czosnku
  -  duża cebula
  -  2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  -  ser żółty ( może być także parmezan)
  -  sól, pieprz




    SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

    1. 1,5 cukinii zetrzeć na tarce na dużych okach, posolić i pozostawić na sitku przez ok. 15 minut, żeby cukinia pozbyła się wody. Paprykę pokroić w paseczki, a pozostałe pół cukinii w plastry. W tym czasie cebulkę pokroić w kostkę, a czosnek przecisnąć przez praskę i wrzucić na patelnie. Cebulkę z czosnkiem lekko przysmażyć i dodać do nich wyciśniętą wcześniej z wody cukinię. Wszystko razem dusić na małym ogniu do zmięknięcia cukinii.

    2. W misce wymieszać jajka, pietruszkę, pokruszoną fetę, 2 łyżki startego sera,  dodać warzywa z patelni. Wszystko przyprawić solą i pieprzem ( tarta podczas pieczenia bardzo wchłania przyprawy, dlatego warto dodać ich zawsze do farszu troszkę więcej).

    3. Formę do tarty wykleić dokładnie ciastem francuskim ( wystarczy 3/4 opakowania). Jeżeli posiadamy formę inną niż ceramiczną to warto wcześniej wysmarować ją margaryną. Następnie na ciasto kładziemy papier do pieczenia bądź folię aluminiową,  obciążamy grochem lub fasolą i wkładamy do piekarnika na 6 minut w temperaturze 180 stopni. Po tym czasie wyciągamy tartę z piekarnika, ściągamy papier z obciążeniem i wlewamy wcześniej przygotowaną masę. Na górę układamy płaty cukinii oraz paprykę.

    4. Wkładamy do piekarnika ponownie i pieczemy przez kolejne 25 minut. Chwilę przed wyciągnięciem z piekarnika tartę posypujemy startym serem. Smacznego:)

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz