czwartek, 14 października 2010

Kalafior z pomarańczami w sosie curry

      Ciekawie przyrządzony kalafior może być idealnym dodatkiem do dań głównych oraz smaczną przekąską. Sos curry ma tak intensywny smak, że kalafiora nie trzeba przyprawiać już w żaden inny sposób. Natomiast pomarańcza smakowicie wieńczy to danie. Przepis pochodzi ponownie z Kolekcji Dobrej Kuchni. Spośród siedmiu segregatorów, które posiadam, wybrałam wszystkie interesujące mnie przepisy i stworzyłam z nich segregator "z przepisami do wypróbowania". Mam nadzieję, że wszystkie będą mnie tak mile zaskakiwać jak ten przepis:)


SKŁADNIKI:
  • 1 kalafior
  • 1 słodka pomarańcza
  • 30 g masła
  • 1 łyżka mąki
  • 1/2 szklanki bulionu
  • 1/2 szklanki śmietany
  • 2 łyżeczki curry
  • 2 łyżki mleka
  • łyżka cukru
  • łyżka soli
  • łyżka musu jabłkowego (ja nie dałam)

SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

1. Kalafior włożyć do gotującej się wody. Dodać do niego mleko, sól i cukier ( będzie bardziej miękki i delikatny).

2. Przyrządzić sos: masło roztopić w rondelku, wsypać mąkę i dokładnie wymieszać trzepaczką. Ciągle mieszając, wlać zimny wywar oraz śmietanę. Zagotować i podgrzewać na małym ogniu przez ok. 8 minut, aby sos stracił smak mąki. Przyprawić do smaku curry, musem jabłkowym ( opcjonalnie) i jeśli to konieczne solą.

3. Pomarańcze obrać dokładnie ze skórki i pokroić w plastry ( ważne żeby była słodka). Kalafior wyłożyć na talerz, polać sosem i obłożyć dookoła pomarańczami.

6 komentarzy:

  1. kalafiora lubię w każdej wersji. takiej jeszcze nie miałam okazji spróbowac, ale..

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze, lubię kalafiora, ale jeszcze nie próbowałam z pomarańczami:)Ciekawie to brzmi:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe, może można to wymieszać w kawałkach w formie sałatki?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sądzę, że też mogłoby się sprawdzić :) Chociaż sam kalafior w tym połączeniu ma tak dobry smak, że nic innego już mu nie potrzeba:)

    OdpowiedzUsuń