wtorek, 16 listopada 2010

Krokiety z kurczakiem

      Z okazji nabycia patelni do naleśników, którą dostałam od siostry postanowiłam zrobić oczywiście naleśniki.  Jednak na tej stronie znalazłam wspaniały przepis, któremu nie mogłam się oprzeć- krokiety z kurczakiem. Mój W. uwielbia krokiety z kapustą, ale takich jeszcze nie jadł, więc wypróbowałam ten przepis i te krokiety też już uwielbia :) Nadzienie wręcz rozpływa się w ustach. Całe szczęście, że zrobiłam ich więcej i zostały jeszcze na jutro :)



SKŁADNIKI ( na 13 krokietów):

Naleśniki :
  • 4 szklanki mąki pszennej
  • 3 szklanki mleka
  • pół łyżeczki soli
  • 1-2 jajka
Farsz:
  • 0,5 kg piersi z kurczaka
  • 30 dag pieczarek
  • czerwona papryka
  • 2 cebule
  • 25 dag sera żółtego
  • sól
  • pieprz
  • bazylia
Panierka:
  • jajko
  • bułka tarta
  • olej do smażenia
SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

1.  Składniki na naleśniki dokładnie wymieszać. Smażyć na patelni.

2. Kurczaka pokroić w kostkę, przyprawić solą i pieprzem. Smażyć na patelni. Paprykę, cebulę i pieczarki pokroić również w kostkę. Paprykę dodać do gotowego kurczaka i dusić do miękkości. Cebulę zeszklić, a pieczarki gotować do miękkości w osobnym garnku. Wszystkie warzywa dodać do kurczaka, gdy papryka będzie już miękka. Odstawić do ostygnięcia.

3. Ser zetrzeć na tartce o grubych oczkach, dodać do wystudzonego farszu. Dodać bazylię i dokładnie wymieszać. Na każdy naleśnik nakładać 2-3 łyżki farszu i zawijać najpierw boki a potem od dołu do góry naleśnika.

4. Gotowe naleśniki maczać w jajku i bułce tartej. Smażyć na głębokim oleju do uzyskania złotej panierki.

3 komentarze: