poniedziałek, 8 listopada 2010

Sałatka żółta

      Dzisiaj przetestowałam przepis, który leżał w szufladzie od roku. Pochodzi z "Kolekcji Dobrej Kuchni". Efekt był zaskakujący. Z połączenia składników wyszła sałatka o bardzo dziwnym, niespotykanym smaku. Jest jednak bardzo dobra i na pewno warta polecenia. Myślałam o tym do czego mogłabym przyrównać ten smak, jednak nic nie przychodzi mi na myśl. Musicie zatem sami wypróbować. Z połowy składników zrobiłam sałatkę zgodnie z przepisu. Jednak mój W. nie chętnie je sałatki na obiad, dlatego drugą połowę przyrządziłam troszkę inaczej. Do sosu nie dodałam czosnku i nie zmieszałam go z ryżem, tylko polałam całość. Dodatkowo dodałam także kurczaka z sosem sojowym i dzięki temu powstało danie obiadowe, z którego W. był całkowicie zadowolony :)




SKŁADNIKI:
  • szklanka ryżu ( dałam 1,5)
  • pół puszki ananasa
  • puszka kukurydzy
  • żółta papryka
  • łyżeczka curry
  • łyżka oleju
Sos:
  • 6 łyżek majonezu ( dałam 3 jogurtu i 3 majonezu)
  • łyżka sosu sojowego
  • sok z cytryny
  • 3 ząbki czosnku ( dałam 2)
  • 4 łyżki soku z ananasów
  • sól, biały pieprz
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

1. Wszystkie składniki sosu starannie wymieszać.

2. Ryż ugotować w dużej ilości wody. Kiedy będzie prawie miękki odcedzić i przelać zimną wodą. Następnie wymieszać go z olejem i curry, zostawić aż wystygnie.

3. Do zimnego ryżu dodać kukurydzę i plastry ananasów pokrojone w małe kawałki.

4. Sos połączyć z sałatką. Tak przygotowaną sałatkę przełożyć do miski i przybrać ją kawałkami ananasa i żółtą papryką pokrojoną w podłużne paski.


Druga wersja: zawiera dodatkowo kurczaka pokrojonego w kostkę smażonego z sosem sojowym, sos sałatkowy nie mieszamy z sałatką, lecz polewamy nim całość z góry.

1 komentarz: