poniedziałek, 26 marca 2012

Warszaty herbaciane Dilmah


    Kilka dni temu miałam okazję wziąć udział w warsztatach herbacianych organizowanych przez Dilmah. Warsztaty odbyły się w warszawskim t-barze znajdującym się przy ulicy Szpitalnej 5, a  poprowadził je Paweł Dudziak, który próbował uzmysłowić nam jak ważne  dla smaku i aromatu herbaty ma jej odpowiednie zaparzenie, ilość wsypywana filiżanki oraz temperatura wody. Spotkanie podzielone zostało na dwie części. 




      W pierwszej  części smakowaliśmy (a raczej siorbaliśmy) herbaty białe, zielone i czarne. Pierwszy raz miałam okazję porównać smak tej samej herbaty zaparzanej na dwa różne sposoby. I bardzo zdziwił mnie efekt:  ta sama herbata-dwa różne smaki! Mieliśmy także okazję troszkę „po dotykać” i bliżej przyjrzeć się strukturze herbaty. 
Oczywiście wszystkiemu towarzyszył bardzo ciekawy wykład prowadzącego:)
    Druga część przeznaczona była na dopasowanie herbat do serów. Do wyboru mieliśmy sześć rodzajów serów. Mi szczególnie do gustu przypadła herbata wędzona połączona z serem pleśniowym, smak jest rewelacyjny i na pewno jeszcze do niego powrócę:)




      Porównywaliśmy także smak herbaty zalanej wrzątkiem oraz podanej z kostkami lodu. Wszystkie herbaty podawane były bez cukru i innych dodatków. I pomimo tego, że w domu nie wyobrażam sobie picia nie posłodzonej herbaty, na warsztatach smakowały mi bardzo! Wpływ na to miał zapewne urok t-baru :) 
    Ponieważ dziennie herbatę piję litrami to nie pozostaje mi nic innego jak tylko odtworzyć szafkę z herbatami i wszystkie wypróbować. Czuję, że gdy spróbuję przygotować je w inny sposób to polubię nawet te, które wcześniej nie przypadły mi do gustu :)

3 komentarze:

  1. trochę nudne takie warsztaty
    Paulinka

    OdpowiedzUsuń
  2. To mogły być fajne warsztaty. Mam pytanie, dotyczyły też herbat torebkowych czy tylko sypanych? pytam bo jestem herbaciarą zagorzałą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Warsztaty były na prawdę bardzo ciekawe:) Dowiedziałam się na nich dużo nowych rzeczy.

    A dotyczyły zarówno herbat sypanych jak i torebkowych:)

    OdpowiedzUsuń