piątek, 15 lutego 2013

Czekoladowe serce z jabłkami

        Nie przepadam za Walentynkami jednak wychodzę z założenia, że każda okazja nawet ta nie lubiana jest dobra, żeby przygotować coś w kuchni. Z tego powodu dla mojej drugiej połówki upiekłam mocno czekoladowe i lekko puszyste ciasto. Jednak żeby było ciekawsze połączyłam je z soczystymi i słodziutkimi jabłkami z dodatkiem cynamonu. Przed podaniem wszystko ozdobiłam bitą śmietaną, jednak ze względu na późną godzinę nie udało uchwycić mi się tego na zdjęciach. Ciasto polecam nie tylko dla zakochanych :)


  SKŁADNIKI (na formę 22 cm):

  Na ciasto czekoladowe:
      -  100 g gorzkiej czekolady
      -  2 łyżki kakao
      -  100 g masła
      -  3 małe jajka
      -  3/4 szklanki brązowego cukru
      -  1/2 szklanki mleka
      -  1 łyżeczka proszku do pieczenia
      -  1 cukier waniliowy
      -  kilka kropel zapachu waniliowego
        Na masę jabłkową:
        -  5 małych słodkich jabłek
        -  2 łyżeczki cukru
        -  1/2 łyżeczki cynamonu





      SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

      1. Czekoladą rozpuścić z masłem w kąpieli wodnej. Dodać kakao i dokładnie wymieszać. Pozostawić do wystygnięcia.

      2. W dużej misce jajka wymieszać z brązowym cukrem i cukrem waniliowym. Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i zapach waniliowy. Następnie dodać rozpuszczoną wcześniej czekoladę z masłem i kakao. Wszystko dokładnie połączyć za pomocą miksera, stopniowo dolewając mleko. Tak przygotowaną masę włożyć do posmarowanej tłuszczem formy lub silikonowego serca. Piec w piekarniku nagrzanym do 170 stopni przez ok. 40 minut (do suchego patyczka).

      3. W czasie pieczenia obrać jabłka i pokroić w średniej wielkości kostkę. Włożyć je do rondelka, połączyć z cukrem i cynamonem. Gotować na małym ogniu do momentu powstania musu z kawałkami jabłek. Ciasto wyciągnąć z piekarnika i ostudzić. Wyciągnąć z formy. Na górę nałożyć masę jabłkową.


      2 komentarze: